Sådan bliver kalenderen brugt i SundVikar

Når man er vikar i SundVikar, er det vigtigt at holde sin kalender opdateret og tidssvarende. Er den ikke det, er det nemlig svært for os at opretholde det gode samarbejde, vi altid stræber efter. Læs med her, se vores videoguide og bliv klogere på, hvordan kalenderen fungerer – og hvorfor den er så hulens vigtig.  

Sådan virker kalenderen

Kalenderen er tilgængelig på SundVikars app, som du kan hente til din smartphone.

Kalenderen bruges på den måde, at du laver registreringer på enkelte dage eller i de perioder, hvor du ønsker at vise os, om du står til rådighed for vagter eller ej. Det er særligt vigtigt, fordi dine registreringer bliver lagt ind i vores bookingsystem, som vores medarbejdere i vores callcenter benytter til at booke vagterne til dig og vores andre dygtige vikarer.

Når du laver en registrering, skal du tage stilling til, hvad du gerne vil “fortælle” os. Og det skal du gøre, så ofte du kan – så langt frem i tid, det er muligt. Herunder kan du se dine muligheder, og hvad de giver vores medarbejdere af information om din situation og dine behov.

  • Tilføj note
  • Rådighed
  • Sygdom
  • Fridage
  • Ferie
  • Arbejde hos anden arbejdsgiver

Se, hvordan du tilføjer og fjerner registreringer i videoguiden øverst på siden.

Kalenderen giver muligheder

En opdateret kalender er vejen til flere vagter. Når du til står til rådighed, dukker din vikarprofil op som et “match” i vores system, når vi vagter ind. Det gør det muligt for os at booke dig på nemt og hurtigt. Har du derimod ikke en opdateret kalender, hvor du har markeret din rådighed, vil du ikke stå som et match.

“Er det så nok at efterlade hele kalenderen blank?”, tænker du måske. Nej, desværre ikke. Det er nemlig ikke det samme som at stå til rådighed. Ønsker du at vise os, at du kan tage vagter, så skal du registrere din rådighed de dage eller de tidspunkter, det drejer sig om. Det samme gælder, hvis du er er optaget til anden side.

Som vikar er en opdateret kalender en grundlæggende forudsætning for vores samarbejde. Du skal således være reelt til rådighed, så bookingkonsulenterne i vores callcenter blot kan sætte dig på vagterne. Er du ikke reelt til rådighed, vil du ikke kunne blive tilbudt vagter. Vær derfor meget omhyggelig med dine opdateringer!

Det er indsatsen værd

Vi ved, at det kan virke som en stor opgave at holde kalenderen opdateret – specielt hvis man har fast arbejde ved siden, er tilknyttet flere vikarbureauer eller generelt har en travl hverdag. Men det er godt givet ud at bruge fem minutter på at vedligeholde kalenderen. Du kommer nmelig forrest i køen til ledige vagter, og vi kontakter dig kun med tilbud, når det er relevant.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, er du altid meget velkommen til at kontakte os. Det kan du alle årets dage i tidsrummet kl. 06-24.

Tak, fordi du opdaterer kalenderen!

Kontakt os